Nudge: lengvas vartotojų stumtelėjimas link geresnio sprendimo

Nudge: Improving Decisions about Health, Wealth, and Happiness –  Richard H. Thaler and Cass R. Sunstein

Dar skaitydamas R. H. Thaler knygą “Misbehaving“, užsirašiau, kad būtinai turiu perskaityti ir “Nudge“. Žmonės, priimantys nelogiškus sprendimus, gali būti įtakojami. Tai žino daugelis. Sveikesnis gyvenimo būdas, atsargesnis vairavimas, pinigų kaupimas senatvei, sutikimas tapti organų donoru (mirties atveju). Daugybė pavyzdžių ir pasiūlymų, kurie yra logiški, teisingi ir reikalingi. Tačiau nebūtinai įvykdomi.

Kodėl? Nes žmonės nėra racionalios mašinos. Jie tingi, jiems nepatogu, nesuprantama, o kartais ir šiaip, ne nuotaika.

Nudge iš esmės kalba apie sprendimų architektūrą. Teisingai parenkant priemones, pavyzdžius, pateikiant patogius būdus, nereikalaujančius papildomų pastangų, galima pasiekti įspūdingų rezultatų.

Ar galima panaudoti blogiems tikslams? Žinoma. Ir tai nuolat daro, pavyzdžiui, investicinio gyvybės draudimo agentai, kalėjimų gyventojai, greitų paskolų tiekėjai ir kiti legalūs bei gerbiami verslai. Ką daryti? Suprasti ir viešinti tai, ką praranda žmonės, įkliūdami į jų pinkles.

Labai trumpas summary iš Four Minutes Books.

Richard Thaler apie Nudge: