Technologinių produktų kūrimas – Marty Cagan

INSPIRED: How to Create Tech Products Customers Love – Marty Cagan

Prieš keletą metų, kai pradėjau gilinti žinias produktų kūrimo ir valdymo srityje, Google paieška, Quora ir kiti šaltiniai man dažniausiai nurodydavo “soft” tipo knygas, pavyzdžiui, mokančias įtikinėti tau nepavaldžius žmones siekti tikslų (Nir Eyal, Jonah Berger, Gayle Laakmann McDowell ir kiti). Ir tik suskaičius tas knygas, pamažu priartėjau prie tikrųjų grand’ų – Steven Haines, Roman Pichler, ir, žinoma, Marty Cagan. Jis yra įžymybė produktų vadovų pasaulyje.  Marty yra SVPG – Silicon Valley Product Group įkūrėjas ir vadovas. SVPG konsultuoja įmones ir moko produktų vadovus.

Šią knygą visai netikėtai radau nuobodžiaujančią (spėju pagal dulkių kiekį) and kolegos stalo. Iš pradžių varčiau skeptiškai galvodamas, jog nieko naujo nebeaptiksiu, tačiau knygos struktūra, paprastumas, o ir tiesmukas (artima  man:)) stilius pamažu užkabino tiek, kad perskaičiau ją iki galo.

Knyga suskirstyta į tris pagrindinius skyrius – People, Process ir Product.

Pirmoji dalis, apie žmones ir jų roles. Marty pateikia savo nuomonę apie skirtumus tarp produktų ir projektų vadovų, taip pat jų ryšius su inžinieriais, dizaineriais, UX/CX specialistais. Taip pat (panašiai kaip ir Steven Haines) negaili patarimų kaip samdyti, valdyti ir ugdyti produktų vadovus įmonėje.

Antroji, procesų dalis, pakankamiai detaliai nusako produkto kūrimo procesus: galimybių ir įžvalgų generavimą, rinkos ir konkurentų analizę, minimalų produktą, inovavimą didelėse įmonėse. Pabrėžiami esminiai principai kaip Agile būdu sukurti pirminį prototipą, investuojant minimalias pastangas, testuoti produktą. Taip pat nurodomi ir produktų valdymo mechanizmai – product council, charter programs, stage/toll/phase gate ir kiti.

Trečia dalis, produktai, abstrakčiausia. Pateikiamos Apple pamokos, užsakomųjų darbų pavojai, skirtumai tarp korporatyvinių sistemų ir platformų bei interneto paslaugų galutiniams vartotojams niuansai.

Ar gera knyga? Sakau, kad taip! Kam ji skirta? Produktų vadovams ir jų vadovams.

Marty Cagan apie product ownership: