Zapp! The Lightning of Empowerment by William Byham, Jeff Cox
Sutelkti žmones, parodyti jiems kryptį ir motyvuoti taip, kad jie pasiektų rezultatų yra paprasta!
NETIESA.
Knyga yra kiek senstelėjusi – jai jau daugiau nei 20 metų. Turbūt dėl to ji parašuota tuomet madingu M. Gladwell stiliumi – grožinės literatūros stiliaus naratyvas, padedantis iliustruoti abstrakčius konceptus.
Pateikiamos dvi pusės – Zapp! – teigiama, kai darbuotojai yra motyvuoti, įgalinti, jiems patinka dirbti, siekti tikslų. Sapp! yra visiška priešingybė, tobulai slopinanti efektyvumą.
Čia yra viena geriausių apžvalgų, kurias radau internete. Trys pagrindinės taisyklės:
- Padėti darbuotojams jaustis vertingais, reikšmingais ir patenkintais savo darbu
- Klausyti ir atsakyti naudojant Empatijos/emocino intelekto taisykles. Išgirsti poreikius, susirūpinimus, atmetant savo įsitikinimą, kad ir taip žinai kokie jie.
- Nuolat prašyti pagalbos sprendžiant problemas. Įtraukti į problemų sprendimų paiešką ir darymą, o ne nurodyti KAIP išspręsti viską ar KĄ padaryti. (labai primeina Simon Sinek pamokymus).
Kaip tai padaryti? – būti šalia, būti prieinamu, mokytis klausyti ir padėti morališkai, jokiu būdu neperimant jų darbų.
Zapp! veiks, kai darbuotojai turės:
1. Aiškią kryptį ir rezultato matavimo būdą bei išmatuojamą tikslą.
2. Reikiamas žinias ir įgūdžius, mokymus, informaciją.
3. Resursus – įrankius, medžiagą, erdvę, pinigus.
4. Palaikymą, pritarimą, koučingą, grįžtamąjį ryšį ir padrąsinimą.
Žmones labai lengva nudrąsinti. Juos ugdyti reikia begalinės energijos, pasitikėjimo ir tikėjimo.
Autorius apie tai, kas yra Zapp!:
“atsakomybė, atskaitomybė, pasitenkinimas pasiektais rezultatais, galimybė spręsti KAIP pasiekti tikslų, įvertinimas už pasiektą rezultatą, idėjas ir žinias bei pripažinimas, kad jie yra labai svarbūs organizacijai.”