Zapp! Trumpa pasaka apie darbuotojų įgalinimą

Zapp! The Lightning of Empowerment by William Byham, Jeff Cox

Sutelkti žmones, parodyti jiems kryptį ir motyvuoti taip, kad jie pasiektų rezultatų yra paprasta!

NETIESA.

Knyga yra kiek senstelėjusi – jai jau daugiau nei 20 metų. Turbūt dėl to ji parašuota tuomet madingu M. Gladwell stiliumi – grožinės literatūros stiliaus naratyvas, padedantis iliustruoti abstrakčius konceptus.

Pateikiamos dvi pusės – Zapp! – teigiama, kai darbuotojai yra motyvuoti, įgalinti, jiems patinka dirbti, siekti tikslų. Sapp! yra visiška priešingybė, tobulai slopinanti efektyvumą.

Čia yra viena geriausių apžvalgų, kurias radau internete. Trys pagrindinės taisyklės:

  1. Padėti darbuotojams jaustis vertingais, reikšmingais ir patenkintais savo darbu
  2. Klausyti ir atsakyti naudojant Empatijos/emocino intelekto taisykles. Išgirsti poreikius, susirūpinimus, atmetant savo įsitikinimą, kad ir taip žinai kokie jie.
  3. Nuolat prašyti pagalbos sprendžiant problemas. Įtraukti į problemų sprendimų paiešką ir darymą, o ne nurodyti KAIP išspręsti viską ar KĄ padaryti. (labai primeina Simon Sinek pamokymus).

Kaip tai padaryti? – būti šalia, būti prieinamu, mokytis klausyti ir padėti morališkai, jokiu būdu neperimant jų darbų.

Zapp! veiks, kai darbuotojai turės:
1. Aiškią kryptį ir rezultato matavimo būdą bei išmatuojamą tikslą.
2. Reikiamas žinias ir įgūdžius, mokymus, informaciją.
3. Resursus – įrankius, medžiagą, erdvę, pinigus.
4. Palaikymą, pritarimą, koučingą, grįžtamąjį ryšį ir padrąsinimą.

Žmones labai lengva nudrąsinti. Juos ugdyti reikia begalinės energijos, pasitikėjimo ir tikėjimo.

Autorius apie tai, kas yra Zapp!:

“atsakomybė, atskaitomybė, pasitenkinimas pasiektais rezultatais, galimybė spręsti KAIP pasiekti tikslų, įvertinimas už pasiektą rezultatą, idėjas ir žinias bei pripažinimas, kad jie yra labai svarbūs organizacijai.”