Strategy Formulation by Copenhagen Business School, a Coursera course
Šis Coursera kursas yra lengvas pasivaikščiojimas smalsiems protams. Kol neprisėdi prie galutinio atsiskaitymo. Štai tada prireikia galingų laiko ir smegenų resursų. Ne toks stogą raunantis kaip tos pačios verslo mokyklos kursas apie strategijos įgyvendinimą (sekantis, po šito), tačiau tikrai naudingas ir vertingas. Keletas dalykų, kuriuos pasižymėjau sau:
- Strategijos kūrimo pagrindas:
- Konkurencinis pranašumas
- Vertės kūrimas
- Planuota ar prisitaikanti strategija
- Strateginis atitikimas (strategic fit), arba, kaip aš mėgstu įvardinti, interlocking activities.
- Skirtingi industrijos/rinkos įvertinimo ir valdymo metodai
- industrijos veiksniai įmonės efektyvumui
- konkurencija
- industrijos patrauklumas, ir, žinoma, M. Porter ‘Five forces’ įrankis
- Įmonės resursų ir galimybių vaidmuo formuluojant stiprią strategiją
- vertės grandinė
- esminiai gebėjimai/kompetencijos
- heterogeniški resursai and the VRIO įrankis.
- Tarptautinėms korporacijoms
- įėjimo į naujas rinkas būdas (green/brown field investment, partnership, agent ir t.t.)
- geografinių rinkų nustatymo strategijos
- globalių/lokalių veiksmų integravimas
- kaip bus tvarkomasi su nuotolio sukeliamomis problemomis?
- the processes of strategic decision making:
- ‘bounded rationality’ (riboti: informacija, kompetencija ir laikas)
- valdymo politika
- paslėpti, nematomi kaštai
Kurso pabaiga, kaip minėjau – pateikiamos strategijos ir kelių skaidrių pristatymas. Nesakau, ka didžiuojuosi, rodau ką turiu. Surinkau 87%, įvertinimas už sklandų pristatymą, minusai už neaiškiai išdėstytus siūlymus. e-types įmonės strategija yra dviejų puslapių strategija. e-types strategijos pristatymo skaidrės yra čia.