Produkto vizijos ir strategijos kūrimas pagal Roman Pichler

Įrašas nebus trumpas, nes apie gerus dalykus trumpai pasakoti tiesiog nesigauna.

Roman Pichler yra vienas geriausių šiuolaikinių konsultantų, gebančių bendrauti tiek su vadovais, tiek ir su Agile aplinkoje dirbančiomis komandomis. Daugiau apie jį galite skaityti jo puslapyje arba Linkedin profilyje. Jo knygą Strategize pirkau, nes Rupteloje priėmėme sprendimą, jog visas programinės įrangos verslas, įskaitant vystymą, palaikymą,  klientų aptarnavimą ir pardavimus, turi būti vykdomas Agile būdu. Logiškai ir greit priėjome išvados, kad jei verslas planuoja senuoju būdu, to nepakaks pasiekti didelio efektyvumo. Todėl verslas ėmėsi ieškoti įrankių, padėsiančių formuoti produkto viziją, strategiją ir verslo uždavinius.

Trumpai apie seką. Didžioji dalis faktų tikrai nėra jokia naujiena vadovams, tačiau sekos dėlei išvardinsiu viską:

  1. Produkto strategiją sudaro:
  2. Vizija VS Strategija VS Taktiniai veiksmai:
    1. Vizija nurodo, kokį pokytį norima pasiekti ir kodėl produktas egzistuoja.
    2. Strategija vadovaujasi vizija ir nusako kaip bus pasiekta vizija
    3. Taktiniai veiksmai yra žingsniai, detaliai nusakantys kas bus daroma, kad būtų vykdoma strategija. Labai svarbu suprasti, kad taktiniai veiksmai gali įtakoti pokyčius strategijoje!
  3. Labai svarbu, kad įmonės vizija, verslo strategija derėtų su produkto vizija ir strategija:
  4. Produkto vizijos šablonas:
  5. O praplėsta jo versija (remiantis Business model canvas) atrodo taip:
  6. Planuojant produktą, labai svarbu nustatyti ir tai, kaip bus matuojamas jo vystymo progresas. KPI idėjos čia
  7. Darbas su Stakeholders yra viena svarbiausių dalių:
  8. Prioritetai, GE/McKinsey matrica:
  9. Kiekvienas funkcionalumas yra daromas KAŽKAM, pvz, Jonui, 34m buhalteriui, šablonas čia.
  10. Roman pasitelkia Blue Ocean strategiją, kai reikia suformuoti produkto išskirtinumą, pasinaudojant “Eliminate-Reduce-Raise-Create” įrankiu
  11. Kaip nuspręsti, ko visgi produkte reikia, o kas jau yra per daug? – The Kano Model:
  12. Roadmap, strateginis planas, gali būti dviejų tipų:kokį rinktis?
  13. Taip kaip gi atrodo tas Roadmap pagal Roman Pichler?
  14. Kaip dažnai peržiūrėti roadmap?