Žydrųjų vandenynų strategija

Blue Ocean Strategy by Renée Mauborgne and W. Chan Kim

Trumpas būdas suprasti principus – perskaityti šią išsamią apžvalgą!

Savaime suprantama, kai teorija yra tokia populiari ir žinoma, informacijos apie ją apstu – Google, Youtube, net ir Pinterest ar Linkedin pilnas turinio.

Geri, tinkami pavyzdžiai ir paprastas rašymo stilius ir netikėta perspektyva ir yra atsakymas, kodėl knyga tapo tokia populiaria. Skaitant ją, daugybę kartų teko grįžt atgal – sutapimai, panašumai taip trigerindavo užsisvajojimus, kad drąsiai šiai knygai rasčiau vietos savo verslo knygų top20.

M. Porter vystė competitive strategy koncepciją, H. Mintzberg dėliojo galimus strategijų tipus, kiti didieji protai mąstė apie zero-sum VS win-win strategijas ar Transient strategy, šios autoriai kažkada sugalvojo, kad kautis raudonuosiuose vandenynuose yra totali nesąmonė, vedanti į mažas maržas, todėl reikia surasti kitą dimensiją pozicionavime ir/ar vertės pasiūlyme ir sukurti naują produktą, kurį būtų sunku imituoti (čia jau nėra prieštaravimo M. Porter interlocking strategijos elementams, nors autorijai ant M. Porter užvažiavo knygoje nekart).

Ką pasiėmiau? Eliminate-Reduce-Raise-Create (ERRC) metodiką:

šis įrankis, vadinamas Strategy Canvas, yra žiauriai patogus ir suprantamas:

Yra ir daugiau įrankių, metodų ir konceptų, išsirinkite sau tinkamiausius, man šis pasirodė vertingiausias.

Na, ir pabaigai – perskaičius knygą, manęs vis neapleido nuojauta, kad šis metodas yra tiesiog vienas iš daugelio, pasirodančių bent po keletą į metus. Neklydau – per porą minučių radau šią puikią iliustraciją:

W150515_REEVES_NUMBEROFSTRATEGY