How Google works by Eric Schmidt and Jonathan Rosenberg
Viena geriausių mano skaitytų knygų. Sukompresuota verslo valdymo praktinio vadovo versija iš įmonės vadovo ir produktų vadovo lūpų. Daugybę kartų užplūdo jausmas “velnias, mes irgi šitą problemą turėjom, o jie va kaip viską išsprendė”. Didžiulį įspūdį daro jų įsitraukimas ir aktyvus informacijos, duomenų, pragmatinių sprendimų naudojimas priimant, atrodo, žmogiškus ir paprastus sprendimus. Kitavertus, toks jų kelias, skirtingai nuo Microsoft ar kitų, jau aprašytas šiame puslapyje.
Įmonės negali gyventi be organizacinės kultūros ir vertybių. Jei jos nenurodomos vienaip ar kitaip, susiformuoja natūraliai. Vadovams ypatingai svarbu suprasti, kad vertybės yra vienas iš įrankių, padedantis įgyvendinti strateginius planus. Google šiuo atveju nurodo atvirumo, skaidrumo priimant sprendimus kultūrą – tai apima samdymo procesus, produkto sėkmingumo kriterijus ir kitas veiklas.
Inovacijos, nauji ir neįprati dalykai gimsta kintančioje, neįprastoje, kitokioje aplinkoje. Beveik niekada saugioje aplinkoje, rizikos vengiančiose įmonėse.
Samdymas: visada samdykite geresnius, kietesnius nei jūs, A+ kategorijos žmones. Jei samdysite A-, jie samdys B, o pastarieji C kategorijos žmones. Kultūra prasideda nuo jūsų. Ilgalaikėje perspektyvoje laivas skęs arba plauks priklausomai nuo šio pasirinkimo. Išmanūs kūrybiškieji, kilmingi ir nedori – tokie žmonių tipai pagal Google. Samdymo komitetai, maksimaliai 4 interviu yra sudėlioti taip, kad nedorėliai nepraeitų pro juos. Situacija rinkoje keičiasi greičiau nei universitetai paruošia žmones darbui, todėl samdyti verta tik tuos, kurie geba mokytis nuolat, visada.
Įmonės valdymas (Eric, Larry, Sergey), sprendimų priėmimo skaidrumas, TGIF (thanks god its friday susirinkimai), intranetas ir jų memo žinutės bei kiti, atviri laiškai, yra vieninga, nuosekli komunikacinė žinutė tiek vidiniam, tiek ir išoriniam naudojimui. Įspūdinga!
Wall Street Journal apžvalga yra čia.
Knygos pristatymas: