Žinau, klasika: strateginė sesija, konstruojama misija, vizija, paruošiamas vertybių tapetas (bus priklijuotas netoli biuro administratorės), o tuomet – ir strategija. Juose būtinai bus akcininkų keliami pelningumo tikslai ir daug abstraktaus “sustainability” teksto, tinkančio bet kokiai įmonei, jei tik pakeistume logotipą. Norisi pakeisti šitą nesąmonę, tiesa?
Aš toliau ieškau paprasto ir lengvai pritaikomo strategijos konstravimo ir įgyvendinimo būdo, todėl Your strategy needs a strategy knyga ir pateko į mano rankas. Iki šiol nemažai skaičiau apie skirtingus strategijos kūrimo būdus, tačiau tik dabar, šios knygos pagalba, galvoje susidėliojau kada koks būdas turėtų būti taikomas ir kaip tai padaryti. Egzistuoja skirtingi strategijų tipai, priklausomai nuo poreikio (augti, inovuoti, keisti ir pan), ir ši teorija padeda suprasti kada ką naudoti. Autoriai teoriją sukūrę dirbdami Boston Consulting group, išskirdami Classic, Adaptive, Visionary, Shaping, Renewal, nurodydami ir pavyzdžius kaip vienu metu gali būti taikomi skirtingi tipai. Daugiau – BCG svetainėje. Žemiau įdedu video iš šio puslapio.