Padėkime savo smegenims mokytis!

Ką daryti, kad smegenys geriau dirbtų, greičiau absorbuotų joms pateikiamą informaciją ir kuo ilgiau nesentų? Klausimas, toks, na, šamanų lygio, bent jau iki šiol. John J. Ratey yra psichiatras ir mokslinių knygų autorius, paskutiniu metu labai daug dėmesio skiriantis sporto ir smegenų veiklų ryšiui.

Dėmesiu visą tiriamąją veiklą pavadinti lengvabūdiška, gylis nuneša stogą. Pradėkime nuo aerobinės veiklos, skatinančios greitesnę kraujo apytaką ir pripildančią smegenis ir kitus organus krauju. Žingsnis po žingsnio autorius žeria rimtus, didelio mąsto tyrimus, pavyzdžius ir jų rezultatus, pavyzdžiui, fizinės veiklos mokyklose ryšys su mokymosi rezultatais ir nusikalstamumu arba pasivaikščiojimo gryname ore trukmės ir senatvinės demensijos ryšys.

Pasak autoriaus, neurogenezė – neuronų atsinaujinimas vyksta tik sportuojant, o mokymasis – informacijos apdorojimas ir indeksavimas – tam tikrą laiko tarpą po sporto ir kokybiškai miegant.

Vien tik aerobinių, kitaip dar vadinamų kardio pratimų neužtenka – norint palaikyti kaulų tankį bent minimaliai (ypač moterims), būtini ir jėgos pratimai – čia ir vėl daugybė faktų ir įrodymų, kodėl.

Taigi, koks reziumė? Jei nori išlikti mąstančiu, aktyviu žmogumi, gebančiu mokytis, nori būti produktyvus? Sportuok. Nori išvengti demensijos? Sportuok.

Receptas: vidutiniškai 10.000 žingsnių per dieną, judėti KASDIEN! 2 kartus per savaitę – kardio/aerobiniai pratimai (bėgimas arba greitas ėjimas), bent 1 kartą per savaitę – jėgos treniruotė.

Autoriaus pasisakymas TEDx apie sporto naudą mokyklose:

Trumpas knygos reziume: