Everybody Lies: Big Data, New Data, and What the Internet Can Tell Us About Who We Really Are – Seth Stephens-Davidowitz
Knyga man pasirodė bereikalingai ištęsta. Žinoma, ši mano nuomonė nesukliudė jai tapti viena geriausiai parduodamų verslo knygų. Autorius yra duomenų analitikas, o jo knyga remiasi Google paieškų analizės rezultatais.
O štai čia prasideda tai, ką nagrinėja elgesio psichologai ir ekonomistai – žmogaus iracionalumą. Pavyzdžiui, net tada, kuomet apklausiami žmonės neturi motyvacijos meluoti, jie.. meluoja! Tarkime, JAV atlikta apklausa apie prezervatyvų naudojimą, palyginus su pardavimų duomenimis, parodė, jog skirtumas matuojamas kartais!
Autorius remiasi prielaida, kad paieškų užklausos yra labai tikslus intencijos rodiklis, nusakantis žmogaus ketinimus ar nuomonę – pradedant neapykantos skatinimu, baigiant žmogžudystės planavimu. Prijungiant didžiuosius duomenis (big data), galima ieškoti ir rimtesnių ryšių – kas įtakos finansų rinkas, kokie studentai patenka į geriausius universitetus, arba kaip pagal žmogaus pomėgius atspėti jo intelekto koeficientą.
Bet kuriuo atveju, atrodo, kad mes meluojame. Daug. Sau ir kitiems. Ir autorius pateikia galybę įrodymų, kodėl taip yra. BigThink apžvalga, TheGuardian apžvalga.