Tai, ko nemoko verslo mokyklose – Mark McCormack

What They Don’t Teach You at Harvard Business School – Mark H. McCormack

Mark McCormack yra legenda. Teisininkas, atradęs kaip sujungti teisininko profesiją su pomėgiu golfui ir kitam sportui – taip atsirado IMG, kurią, įkūrėjui mirus, įpėdiniai pardavė už viešai minimą $750 milijonų.

Knygoje yra daugybė teiginių, su kuriais esu linkęs nesutikti – nuo derybų taktikos ir pasinaudojimo psichologiniais įrankiais iki patarimų niekada nekelti telefono ragelio pačiam, bet kitus atakuoti intensyviai tol, kol atsilieps – nepanašu į “kaip šauksi taip atsilieps” ir kitas, modernias taktikas.

Mark teigia, kad MBA buvo gerai, tačiau neišmokė “soft” dalykų (panašu, kad jis jų visvien neišmoko), įskaitant socialinių, moralinių ir kitokių verslo auginimo aspektų.

Knyga suskirstyta į kelis skyrius:

  • Apie žmones: kaip suprasti, girdėti ir… pasinaudoti žmonėmis
  • Pardavimai: čia jau yra klasika – nepiršti per prievartą, išsiaiškinti, kokia problema ir atnešti problemai sprendimą. Turėti kantrybės ir pagarbos.
  • Derybos: ta vieta, kur man nelabai patiko. Iš vienos pusės, gerai išaiškinta, kad derybos nėra tik apie pinigus. Tai ir laikas, kokybė, pristatymo terminai ir kitos plonybės. Nepatiko tai, kad nemažai mokoma kaip teisiškai teisingai apgauti būsimą partnerį.
  • Kaip kurti verslą: daugelis svajotojų vis atidėlioja įkūrimą, teisindamiesi įstatinio kapitalo stoka arba kitais ribojimais. Mark tuo pačiu nurodo ir pyrago dalintojų bėdą – būsimoms, dar neegzistuojančios vertės, dalyboms tarp partnerių.
  • Kaip vystyti verslą: keltis 5 valandą ryto, kad išvengti kamščių, reikalauti iš vadovų, kad būtų motyvuoti ne mažiau nei tu pats, skirti surinkimams kuo mažiau laiko, išdresuoti darbuotojai, gebantys pateikti ataskaitą per 30 sekundžių ir pan. Senoviška.
  • Kaip užtikrinti, kad dalykai būtų padaryti: mokėti kiek įmanoma mažiau tol, kol galima mokėti už rezultatus. Taip pat organizuoti savo darbą į kortelių ir užrašų knygučių archyvus ir uždrausti palikti bet kokius dokumentus ant stalo išeinant iš darbo.
  • Pastabos verslininkams: Neturėti partnerių, nes konfliktai neišvengiami, ir taip toliau.

Ar rekomenduoju? Net nežinau, sakyčiau 6/7 iš dešimties. Kai kurie patarimai yra įdomūs ir vertingi, bet baisiai užknisa senovinio, autokratinio valdytojo didaktinis tonas. Knygą nusipirkau oro uoste kažkur Anglijoje, o internete ją lengvai rasite bet kur, pavyzdžiui, Amazon.