Influencer : The Power to Change Anything – Kerry Patterson, Joseph Grenny, David Maxfield, Ron McMillan, Al Switzler
Įspėsiu, kad ši tema neturi nieko bendro su menkaverčiais įrašų pirkimais Facebook ar Instagram tinkluose. Knygoje tiriamas poveikis dideliems ir socialiai reikšmingiems projektams: AIDS sergamumui, smurtui šeimoje ir parazitų naikinimui.
Ką daryti tuomet, kai turite daryti poveikį (na gerai, jei jau labai reikia – esate influcenceris)? Iš pirmo žvilgsnio viskas paprasta:
- motyvuojate kitus keistis
- pakeičiate blogus įpročius naujais, gerais
- įtvirtinate pokytį
Iš kitos pusės, ne viskas taip paprasta.
- randame identifikuojantį, svarbiausią elgesį. Jei visi aplink storėja, yra žmonių, kurių svoris nesikeičia. Jei visi serga, yra regionas ar segmentas žmonių, kurie neserga. Ką jie daro kitaip? Būtina atrasti šią priežastį, elgesį. Knygoje nurodyta, kad vandens parazitu neužsikrėtę žmonės turėjo įprotį filtruoti vandenį per medžiagą.
- ieškome būdų, kaip paveikti tuos, kurių elgesį norime keisti. Jei norime priversti žmones filtruoti vandenį, tam reikės:
- asmeninės motyvacijos ir gebėjimų. Duokite išmėginti, asmeniškai patirti skirtumus (nusikaltėliams – suprasti, koks yra gyvenimas anapus grotų, nešvarų vandenį geriantiems – kaip filtruoti ir kaip atrodo filtruotas vanduo).
- socialinio spaudimo. Lyderiai turi rodyti pavyzdį, mokyti, o grupės spaudimas susiformuoja siekiant bendro tikslo – jei visiems dalyviams taps aišku, jog atsakomybės neišvengsi, daug daugiau tikėtina, jog nusikaltėliai laikysis tvarkos, o vandens teršėjai vengs teršti.
- struktūros. Nemotyvuoti, neapdovanoti už elgesio pokytį, nes vėliau žmonės nesusikurs vidinės motyvacijos. Atpildas turėtų būti tiesiogiai susijęs su siekiamais rezultatais. Kartais reikalinga bausmė, o kartais – aplinkos pakeitimas.
Pavyzdys čia: http://sourcesofinsight.com/influencer-the-power-to-change-anything/