Steven Levy yra žinomas technologijų žurnalistas ir rašytojas. Su Google jis pažįstamas turbūt nuo pat pirmosios reikšmingos investicijos į įmonę, ir turbūt dėl to turi užsitarnavęs praktiškai beribį svarbiausios Google trijulės pasitikėjimą.
Knyga iš esmės yra apie visą Google įstoriją nuo idėjos ir bandymų universitete iki daugmaž 2011. Svarbiausi momentai:
- google, kaip įmonės kultūrą suformavo “du Montesori mokyklos vaikai” – visada klausiantys “kodėl?” ir nepaisantys nusistovėjusių normų.
- google įmonės kultūra ir yra paremta skaičiais – ko gero, google, kartu su Amazon, tapo pirmaisiais rinkos lyderiais, sprendimus (ir pasiūlymus) darantys besiremdami skaičiais.
- siekis “don’t be evil”, įmonei išaugus iki 20.000 darbuotojų ir pradėjus dirbti Kinijoje, atsisuko prieš pačią įmonę – kai tampi dideliu, sunku būti geru visiems.
- užsibrėžtas tikslas tapti greičiausiais padėjo įmonei susivokti, kad laikas statyti savo duomenų centrus, ryšio kanalus, naršyklę ir kitus sprendimus.
- Serveriai ir duomenų centrai: turbūt niekas iki tol nebuvo taip efektyviai išnaudojęs resursų – elektros, serverių spintų ir pigių komponentų.
- Labai gudrus ėjimas prieš Microsoft – slapstymas pinigų srautų, vengiant, kad didysis monstras nepamatytų grėsmės sau.
- Nesėkmių Google patyrė daug – Google Video, Wave, Books ir daugybė kitų nepavyko, tačiau nugalėtojų juk niekas neteis, o ir išmoktos pamokos leidžia sparčiai judėti tolyn.
- Kuomet AOL ar Yahoo reikėjo paieškos variklio (B2B sprendimo), įmonės misija (tvarkyti viso pasaulio informaciją) buvo vienas svarbiausių sprendimo kriterijų – srautas, kurį gavo Google, tapo esminiu tam, kad jauna įmonė sukauptų kritinį informacijos ir raktažodžių skaičių.
- Nuo pat įmonės įkūrimo labai stipri orientacija į klientą, o ne pačią technologiją ar vidinius procesus.
Interviu su knygos autoriumi:
Foto: John A. Vink