Strategic management by Copenhagen Business School
Pripažinsiu, esu beviltiškas Coursera gerbėjas. Šis kursas, parengtas Copenhagen Business School, beje, kaip ir kiti šios puikios verslo mokykos kursai – strategijos formulavimas ir įgyvendinimas, mane pasiekė labai laiku ir vietoje – esu labai dėkingas jiems už šias kokybiškas žinias.
Keletas įrankių/užrašų, kurie primins apie esminius dalykus:
- Strateginės situacijos – dažniausiai kiekvieno žaidėjo rezultatai priklauso ne tik nuo jo, bet ir konkurento veiksmų – Prisoner’s dilemma matrix.
- Henry Mintzberg išskiria 5 strategijos tipus – beje, H. Mintzberg man buvo didžiulis atradimas, papildantis pilkąsias M. Porter teorijos zonas. Šie tipai nėra iki galo aiškūs konceptai (ypač šablonas ir pozicija), tebūnie tai ateities darbai man pačiam išsiaiškinti geriau.
- Strategija – planas
- Microsofto strategija: Embrace, extend, extinguish.
- Įviliojimo/nuviliojimo strategija
- Boeing įspūdingi manevrai įveliant Airbus į didžiausio keleivinio lėktuvo gamybą tam, kad Airbus savo resursus skirtų ten, kol Boeing darys savo slaptus projektus.
- Strategija kaip šablonas
- Strategija užimti poziciją, suderinant vidinius ir išorinius veiksnius
- Strategy kaip perspektyva
- Strategija – planas
- M. Porter VS H. Mintzberg strategijos teorijos (planned vs deliberate, emergent strategies)
- Strategija – gebėjimų vystymas (kompetencijų auginimas, vertybės, galimybių paieška), kuomet įmonė investuoja į žmones, talentus, neturėdama jiems tikslių užduočių, tačiau nuolat ieškodama galimybių juos panaudoti naujoms idėjoms.
- Planuotos, programuotos ir karinės (iki Napoleono) strategijos. Skirtingos paradigmos. Dabar, perskaitęs nemažai knygų apie strategiją, manau, jog viską galima lyginti su karinėmis strategijomis. Planuotos – Sun Tzu, su aiškiais scenarijais ir išeitimis, ir tai, ko gero, yra artima karinėms strategijoms. Programuotos, mano supratimu, yra strategijos, algoritmai, į kuriuos belieka sudėti kintamųjų parametrus, labiau primena Prūsų kariuomenės veiksmus po pralaimėjimų Napoleonui, kuris prieš tai naudojo bottom-up metodus – nurodydamas aplinkybes, tikslus ir siekiamą rezultatą, palikdavo didelę veikimo laisvę tarpinių grandžių vadovams. Rezultatas – nenuspėjami veiksmai, įvarę neviltį priešus, bandančius nuspėti kurią gi planuotą strategiją šįkart naudos Napoleonas.
- Produktyvumo ribos – reikia suprasti, kad jos yra, neįmanoma išvengti situacijų, kuomet pernelyg didelis efektyvumo skatinimas atneša atvirkštinius rezultatus.
- Konkuravimas Hyper competition aplinkoje veda į zero sum game, zero margin. Verslas privalo ieškot išsiskyrimo (differentiation) strategijų – estetika, inovacijos, klientų aptarnatvimas ir pan).