Wikipedia rašo, jog Igoris Ansoff’as šią matricą sugalvojo 1957 metais, taigi, natūralu, kad šis įrankis susilaukia kritikos ir bandymų modernizuoti. Visgi, aš manau, kad jis yra geras ir aktualus ir šiandien.
Mano supratimu, Ansoff matrix naudoti turėtų įmonių, produktų ir pardavimų vadovai tada, kai, naudojantis rinkotyros duomenimis ir įžvalgomis, reikia nuspręsti kur bus nukreipti resursai. Kodėl taip sakau? – Dažnai būna taip, jog produktai gaminami egzistuojančioms rinkoms (dažniausiai tai lemia pardavėjų grįžtamasis ryšis), o tuo pačiu kituose kabinetuose gimsta kitų rinkų užkariavimo planai, o viskas užsibaigia naiviu tikėjimusi, kad padarysim kažką naujo naujoms rinkoms, kas, tiesą sakant, yra rizikingiausia strategija.
Aš esu linkęs mąstyti taip – mažiausia rizika – rinkos didinimo strategija, jai palikčiau nuosaikų augimą, susidarymas būtinų atlikti veiksmų sąrašą. Produktų kūrimo ar naujų rinko vystymo strategiją valdyčiau kaip atskirus projektus, o diversifikavimo strategijos imčiausi tik gerai įsivertinęs duomenis ir galimybes – mano patirtis rodo, kad būtent šioje vietoje dažniausiai lipama ant grėblių.
Labai išsamus ir teisingas Ansoff matrix panaudojimas aprašytas čia. Mėgstantiems žiūrėti, o ne klausyti, trumpa paskaita čia: