Perennial Seller: The Art of Making and Marketing Work that Lasts – Ryan Holiday
Nesitikėjau, kad žmogus, rašantis apie Stoikus savo tinklaraštyje ir knygose, filosofines knygas (Obstacle is the way), gali būti toks geras ir kietas marketinge ir pardavimuose.
Ryan Holiday dirba su skaitmeniniu marketingu ir reklama, o taip pat turi nemažai kitų pomėgių. Jis jau senokai yra populiarus (3 ar 4 best – selling books) autorius.
“Perenial seller” yra apie tvarius pardavimus. Perka žmonės, ne mašinos. Jūsų siekis parduoti greit (cold call, pasiūlymai, akcijos) gali padėti kasdienos prekėms (commodities), bet ne didesnę vertę turinčioms prekėms. Užmegzti ryšį tarp jūsų ar prekės ženklo ir kliento. Įsiklausyti, ko jam reikia, kokią problemą sprendžia, padėti, o ne parduoti.
Žinau, kad teoriškai skamba gerai, bet praktikoje, kai reikia pasiekti nustatytus KPI, tokiems lozungams vietos ir laiko nebelieka. Ką daryti? Tokias knygas reikia skaityti vadovams, atsakingiems už strategijos sudarymą, tikslų ir rodiklių nustatymą.
Keletas minčių (pasinaudojau šia santrauka prisiminti geriausias):
- visi nori sukurti laikui atsparius produktus, paslaugas ir rezultatus, tačiau fokusuojasi į trumpalaikę naudą
- kad ir koks geras bus marketingas, jei produktas blogas, visi veiksmai bus veltui
- tai nebus lengva ir niekada nieko nesigaus iškart. Jei bijote sunkumų, net nepradėkite
- kūrybiškumas neateina savaime. Kūrybiškumas – ilgo, sudėtingo ir metodiško darbo rezultatas
- UX patarimas: kurkite produktą ne sau, kurkite jį tai user persona, kurios problemą sprendžiate
- žmonės yra tingūs ir užsiėmę. Redaktoriai, klientai, marketingistai, programuotojai ir dizaineriai. Padarykite viską, kad dėl jūsų jiems nereiktų papildomai judinti šiknos ir jums pavyks.
- pirkti reklamą yra brangu. Jei ilgainiui nepavyks pasiekti esminio tikslo – Word of Mouth, jūsų marketingo biudžetas baigsis taip nepasiekus tikslų.
- Email list yra jūsų esminis ginklas. Facebook, Instagram ir kitos KITŲ tiekėjų platformos priklauso jiems, o ne jums. El. pašto duomenų bazė priklauso jums. Ir konvertuojasi ji gerokai geriau.
Jei sudarinėčiau privalomų skaitinių sąrašą marketingo studentams, šita knyga tikrai atsirastų jame.